• Garanti og reklamasjon

1) Kontakt oss via skjemaet

2) Send inn eller lever produktet til butikken vår

3) Vi tar oss av resten

Garantisaker og reklamasjon:

Dersom et produkt har en feil eller mangel som har oppstått utenfor normal bruk registreres dette gjennom skjemaet nedenfor. Dette kan innebære gimbal som ikke holder seg stabil, tap av GPS-mottagelse, drone som gjør manøvrer uten input, feilkoder som ikke tillater flyging eller oppdateringer osv.

  • Droner og gimbal-enheter har 2 års garanti.
  • Batterier har garanti på enten 12 mnd garanti eller 200 ladesykluser basert på hva som kommer først.

Dersom du opplever at et batteri svulmer innenfor garantitiden er det viktig å se etter om det har skjedd en skade på batteriet og stanse bruken umiddelbart. Dersom du ikke ser noen skader fra et evt. krasj eller uforsvarlig oppbevaring bes du kontakte oss via skjemaet under.

Merk at kabler til f.eks dronens fjernkontroll er noe som blir slitt etter lang tids bruk og blir regnet som en forbruksvare. 

Reklamasjoner følger som normalt Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven) Kap 6. §27

 

Nytt produkt som ikke fungerer:

I noen tilfeller kan man være uheldig å motta et produkt som ikke fungerer ut av esken, dette er noe som omtales som DoA (Dead on Arrival). I disse tilfellene er det svært viktig at vi kontaktes innen 10 dager etter produktet er mottatt. Dersom det ikke gis varsel innen dette har vi ikke mulighet til å bytte produktet direkte, og må dermed sende enheten til DJI HQ i Nederland for å følge normale garantiprosedyrer. 

Her er det viktig å notere "DoA" i meldingen da slike saker kun kan registreres innenfor de satte tidsrammene fra DJI.

 

Normal garantiprosedyre:

Når du registrerer en garantisak hos oss er det viktig å opplyse om når problemet oppstod (også opplys om området du fløy i dersom saken gjelder en drone). Når vi har mottatt din henvendelse vil vi svare deg innen 3 virkedager på om dette er noe vi vil klare å utbedre lokalt, eller om produktet må sendes til DJI HQ i Nederland. Når vi har gitt deg en respons vil du kunne komme innom med produktet til butikken eller sende den via Posten dersom du bor langt unna, under en garantisak er det vi som står for frakten. 

Når vi har mottatt produktet vil vi forsøke å finne ut av problemet snarest mulig og utbedre feilen. Dersom vi ikke har muligheten til å utbedre feilen lokalt vil produktet bli levert til DJI NL for reparasjon eller bytte av enhet. Når produktet sendes til DJI NL vil det ta litt tid mtp. frakt og håndtering (Normalt tar hele prosessen fra vi mottar produktet til vi har det tilbake omlag 2 uker). Når produktet har kommet til serviceavdelingen i Nederland vil de opplyse oss om det er en reell garantisak eller om det er en selvforskyldt skade. 

 

Gebyrer ved selvforskyldte skader (DJI NL):

Dersom det viser seg at det ikke er en garantisak hos DJI NL vil gebyrer påløpe for frakt- og håndteringskostnader. Gebyrene for frakt- og håndtering ser du nedenfor:

  • Håndtering: 699kr

Fraktkostnader:

  • Liten frakt (Mini- og Osmo-Serien): 399kr
  • Middels frakt (Mavic 2-, Air 2- og DJI R-Serien): 599kr
  • Stor frakt (Matrice- Inspire- og Ronin-M/2-Serien): 1899kr

Disse kostnadene kommer i tillegg til servicekostnadene som blir opplyst fra DJI NL, dersom du velger å ikke gjennomføre reparasjonen hos DJI NL vil du fortsatt belastes for frakt- og håndteringskostnader.

Fyll ut skjemaet nedenfor, husk å vise til ordrenummer når du oppretter en reklamasjons-/garantisak. 
N.B.: For produkter kjøpt utenfor vår butikk kontaktes din respektive forhandler.

* = nødvendig informasjon
GTA V, Apex Legends, Fortnite 

Rask levering (Hentes daglig, 1-3 dager leveringstid)